채용정보

[메드트로닉코리아] Technical Services Manager

[메드트로닉코리아] Technical Services Manager

 

 

메드트로닉코리아 외국계기업

서울 강남구 테헤란로 534 글라스타워 15~17층

http://www.medtronic.co.kr

http://www.medtronic.com

 

Medtronic은 미국 미니애폴리스에 본사를 두고 세계 120여 개국에

자회사 및 지사가 있는 회사로 순환기, 신경계 관련 첨단 의료기기를 생산, 공급하는 다국적 기업입니다. 현재 세계 각지에 지사, 연구개발 및 교육 시설, 제조회사 등을 설치,글로벌네트워크를 형성하고 있으며 각 나라의 특성에 맞는 제품과 서비스를 제공하여 매년 수백만 명 이상의 생명과 건강 증진에 공헌하고 있는 세계적인 의료기기 전문 기업입니다.

*세계 120개국 250개소 이상의 제조회사, 영업본부, 연구 센터, 교육센터 그리고 사무실 등 운영

*포춘지(Fortune)선정 “2007 가장 일하기 좋은 회사” 72위 선정

 

 

Job Description

[About Medtronic]

Medtronic은 미국 미니애폴리스에 본사를 두고 세계 120여 개국에 자회사 및 지사가 있는 회사로 순환기, 신경계 관련 첨단 의료기기를 생산, 공급하는 다국적 기업입니다. 현재 세계 각지에 지사, 연구개발 및 교육 시설, 제조회사 등을 설치, 글로벌네트워크를 형성하고 있으며 각 나라의 특성에 맞는 제품과 서비스를 제공하여 매년 수백만 명 이상의 생명과 건강 증진에 공헌하고 있는 세계적인 의료기기 전문 기업입니다.

– Medtronic: https://www.medtronic.com/kr-ko/index.html

 

[Main Purpose of the Job]

Reporting to the APAC Service & Repair Operations Director, the Technical Services Manager will have both operational and commercial responsibilities across the Korea Service & Repair (S&R) landscape. In this role, you’ll be responsible to oversee a high performing team of approx. 17 field service members and to deliver on a transformation roadmap for S&R for Korea, standardize process and technology and develop new operating models. You will work closely with commercial and therapy leaders in Korea to ensure sustainable, profitable revenue growth for the business.

 

[Key Responsibilities]

  • Delivers on the operational and financial objectives of the Korea S&R business
  • Develop and implement strategy to provide best in class customer experience, operational performance, employee productivity, and service commercialization in Korea Service & Repair
  • Responsible for leading a pan-Medtronic field service team, depot repair team, technical support, and service coordinator teams
  • Develop and lead a high performing culture and organization which delivers superior service, cost, and quality outcomes for our customers
  • Establish standard service delivery and commercial metrics, operating mechanisms, and service level agreements across all Operating Units
  • Establish a clear and aggressive service commercialization strategy in partnership with the commercial and therapy leadership and Korea service commercialization team
  • Play a leading role in identifying and operationalizing new service technologies
  • Drive innovation / operational excellence to improve productivity across all teams
  • Drive process excellence across all teams; implement best practices and process standardization across the service delivery and service commercial landscapes
  • Collaboratively work with the APAC S&R leadership team to share and implement best practices in Korea
  • Continuously determine customer service requirements by maintaining contact with customers; visiting operational environments; conducting surveys; benchmarking best practices; analyzing information and applications and finding ways to delight MDT customers.

 

Job Requirements

[Must-Have]

  • Completed Bachelor’s degree qualification
  • 10+ years of total experience working in Supply Chain/Service & Repair field with a sound understanding of end-to-end operations and/or service commercial management
  • 5+ years of demonstrated leadership experience of managing managers in a large organization
  • Experience in medical devices preferably or relevant tech industry
  • Demonstrated experience in managing large cross functional changes (driving innovation, org transformation, change management)
  • Demonstrated ability working successfully in a global, complex stakeholder environment
  • Demonstrated project management experience in leading operational excellence (applying lean, sigma methodology, etc.)
  • Computer literacy including sound knowledge of the MS Office suite of software
  • Extensive knowledge of medical device products and service models
  • Effective verbal and written communication skills in English and Korean languages

 

[Nice to Have]

  • MBB/Black Belt certified is highly regarded
  • Tertiary education in business or operations related area
  • Proven experience in functional P&L management

 

Additional Information

커리어수준 : 팀장.부장.10년이상

급여사항 : 면접 후 협의

고용형태 : 정규직

경력여부 : 경력

 

Guidelines for Applicants

전형방법 : 1차 서류전형-2차 전화면접-3차 대면면접

제출서류 : 한글이력서, 영문이력서, 한글자기소개서, 경력 기술서 (각종 증빙서류는 서류전형합격자에 한해 추후제출)

** 서류제출은 Medtronic 채용 사이트를 통해서만 지원 가능합니다**

접수방법 : 홈페이지

https://medtronic.taleo.net/careersection/2/jobdetail.ftl?job=21000SXN&lang=en

마감일 : 채용시까지

 

The Others

  • 면접은 서류전형 합격자에 개별통지 합니다.
  • 국가보훈대상자와 신체장애자는 관련서류 제출시 관계법에 따라 우대함.
  • 모든 서류는 반드시 MS Word로 작성하기 바랍니다.
  • 제출하신 서류는 일체 반환하지 않습니다.
  • 입사지원서 내용에 허위사실이 판명될 경우 입사가 취소될 수 있습니다.
  • 기타 문의사항은 E-mail로 문의바랍니다.

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